14 december

Nu är det bara 10 dagar kvar till jul för den som inte missat det. Sitter med en skumtomte i munnen och funderar lite över diverse. (diverse är ett mycket bra ord tycker jag, användbart vid många tillfället) Har intagit en socialdos genom ett långbesök på storheden med min käre syster och Levi. Måste berätta om chocken jag fick när vi for på stan en sväng för att lämna in Levis trasiga dator på butiken hon köpt den för att få den reparerad.

Ägaren/mannen i butiken (ingen stor butik, ingen jag någonsin märkt fanns innan) var så himla otrevlig att jag höll på att tappa hakan. Mannen måste vara helt oförmögen att vara trevlig för han var inte ens en smula trevlig under den stunden vi var där vilket ändå var ett tag. Mannen var dryg, fräck och rent super otrevlig mot Levi som endast ville lämna in sin dator som krånglade. Han hödje rösten, idoitförklarade henne och mer eller mindre hånade henne. Jag blev förskräckt att människor kan bete sig så! Självklart händer det ju då och då att försäljare låter stressade och irriterade när ens prylar är trasiga men detta tog alla pris. Går inte ens att citera hans otrevligheter. Så ett stor jäkla RIS TILL HONOM! SKÄMES att bete sig illa mot folk som inte gjort något illa!

Nu har vi även bokat flygbiljetterna hem till Luleå från Stockholm, så om jag inte minns fel är jag åter i hemmets trygga vrå den 29 maj kring nio på kvällen! Vi satt och läste på lite om det olika länderna igår och det var svårt att inte börja drömma sig bort och läängta. Det verkar finns otroligt med vackra platser dit vi ska. Här är en bild från Vietnam, Halong Bay. Det ser ju helt okej ut!



Dags att göra det varje dag går ut på att undvika (jaa kanske inte riktigt sant men!) läsa kurslitteratur!




Kommentarer
Postat av: Emma

29e maj, jisses! du kommer att vara saknad här hemma, och jag är inte ett dugg avundsjuk :b

2009-12-16 @ 08:08:44
URL: http://emmawikberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0