Heelg!

Äntligen helg! Nu har jag ledig från skolan alltså inga lektioner fram till den 11 november.
Det är lyx.
Det är att underskatta.
Inte någon gång!

Skrev tentamen idag i naturvetenskap, det gick förhoppningsvis tillräckligt bra för ett godkänt.
Är nog rätt säker ändå om jag känner efter. Fast samtidigt vill man aldrig säga aldrig för jisses så mycket jobbigare det blir då om man inte blir godkänd.

Idag har vi packat ner hyllan och tagit det sista sakerna ur lägenheten.
Imorgon påbörjar jag och min mor flyttstädandet.
Fantastiskt skitigt är det i lägenheten efter flytten.
Men utan möbler lär det gå rackarns fort.

Jag har längtat till helgen så länge att det är en overkligen känsla av välmående som sprider sig i kroppen.
äntligen helg.. det som är ännu mer overkligt är att jag klarat flytten utan att få något knäpp.
Rädslan för att flippa. Jaa - kanske till och med bli spritt språngade knasig av flytten fanns.
Jag trodde jag lagt all min trygghet i lägenheten nu när den är tom..
Är tryggheten helt plötsligt inte lika fixerad på lägenheten.
Den finns någon annanstans istället.
Det tårar jag förberedda mig på (var nästan påväg att flytta fickorna med papper) dom kom bara på fredagen sen var det färdig haft.

I mitt stilla sinne tänkte jag förra veckan - den här helgen kommer jag bara ligga hemma och tycka livet är pest. Jag till och med sa att nej jag kommer nog vara för ledsen för att gå ut.

Imorgon ska jag på maskerad hos Carro, ska bli sjukt kul även om min entusiasm för kostym-fixande har varit lagom. Två glittriga kattmasker från H&M har det blivit. Eftersom att vampyrtänderna var helt värdelösa.

Shit nu ska jag kasta mig mot tvn, dags för min dejt med vackra och super heeta dr.reid.


(Halloween festen för två år sedan!)

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0