Hellre sova än plugga

Detta säger Wikipedia om trötthet.
Trötthet
, en subjektiv upplevelse av energilöshet, kraftlöshet eller orkeslöshet. De bakomliggande neurofysiologiska mekanismerna som orskar trötthet är inte kända, trots intensiv forskning inom området. Trötthet delas vanligen in i muskulär trötthet, som är känslan av att ens muskler och rörelseapparat är uttröttade, emotionell trötthet, som är ett tillstånd som beskrivs som en känslomässig utmattning med en oförmåga att känna motivation eller starka känslor och kognitiv trötthet som kännetecknas av en subjektiv eller objektiv nedsättning av kognitiva funktioner såsom till exempel minne och koncentrationsförmåga. Trötthet skall inte sammanblandas med det närliggande begreppet sömnighet.

Jag vill hellre sova än plugga.
Enligt det jag lärt mig i plugget behöver jag SOCKER ;) och SOLLJUS och VATTEN och SYRE för att förbränna sockret.
Så idag har jag druckit vatten, ätit godis och andats i vanlig takt.
Det som saknas är solljus.
Jag vill ha sommar, faaan så jag längtar till vår resa. (ursäkta svordomen!)

Idag var jag så nöjd med mig själv att jag inte powernappat bort mina eftermiddagar på länge.
I samma andetag fick jag självklart den brillianta idéen att powernappa. Och det var sköönt ;)

Nu skulle jag gärna tända ljus, göra lite gott te och en god macka och krypa ner bredvid min älskling i soffan.
Men jag ska laga middag och plugga istället.

I have a dream! och i slutet av januari lever jag den..
Det är värt allt slit fram tills dess.

Inatt drömde jag att jag fick en bebis, den var tre år och underbart söt. En liten flicka.
Fast det var skönt att vakna och veta att jag har det framför mig.

Nu ska jag äta köttbullar.
Sen ska jag plugga.
Efter det ska jag se Desperata husfruar och bara MYSA!

Imorgon är det dags på riktigt för att tänka bra tankar.
MAN BLIR DET MAN TÄNKER! :d KEEP IN MIND!

På återseende!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0