Måndagsbarn

Lite äckligt lämpligt finner jag mig själv sittandes vid datorn denna måndag den 19 oktober och lyssnar på Veronica Maggio - måndagsbarn.

Jag blev ett måndagsbarn
Hela livet blev en helg
(What? det stämmer ju inte alls)

Jag blev ett måndagsbarn men inte alls för att hela livet blev en helg utan för att mina helger springer förbi och varje gång jag pustar ut för att det är helg så står jag här igen, i måndagen.
Gudars vad jag vill ha dubbellördagar.

Varje dag när jag kommer hem från praktiken snurrar det en rad saker i huvudet..
Idag: vilken bra helg! vill sova mer! sovmorgon snälla? ut och springa? handla mat? dammsuga? tentaplugg? färga ögonbrynen kanske? orka laga mat? eller bara gröt? vilken dag ska jag flytta? ska jag skjuta upp flytten eller skiter jag i att jag kan vara kvar i lägenheten till mitten av november? vad ska jag göra sista veckan på praktiken?

Ni märker ju själv vilket spännande (?) liv man lever under veckor med praktik ;P
Jag blir nästan förbannad på mig själv..
Man blir det man tänker!
Man blir det man tänker!
Man blir det man tänker!

Nu tänker jag på det istället ;)

Måste dock säga att helgen har inte alls varit fel.
Jag vet precis varför! Jag har bara tänkt på bra saker och inte oroat mig eller stressat.
Det var en välbehövd paus i stress-tankeverksamheten på teknikergatan.



Auf wiedersehen


Kommentarer
Postat av: Julia

Vad roligt att du skaffat dig en blogg.Läsa bloggar är en utmärkt ursäkt till att skjuta upp pluggandet. ;-) Så ju fler jag har på min lista desto bättre ;D

2009-10-19 @ 18:45:06
URL: http://holio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0