Torsdagstankar

Det första som kommer upp när jag tänker torsdag är att imorgon är det fredagsmys ;)
även om denna fredagen är väldigt speciell är det alltid en skön känsla med helg.

Det är med skräckblandad förtjusning jag närmar mig denna helgen.
Positivt för att: vfun är över och blev mycket lyckad, får träffa nära och kära.
mindre positivt för att: jag verkligen måste tentaplugga, jag sover min sista natt i lägenheten för alltid.
jag ska tömma mitt hem
jag ska flytta
sätta ner varje liten grej i en kartong
jag ska dessutom packa upp de mesta i sunderbyn igen.

På söndag bor jag i Sunderbyn. Jag har smakat på orden tusen gånger..
Jag har bott där förut. Mina föräldrar är underbara så inte för det.
Men det är ändå en omställning! Mest för att jag inte kommer ha just min lägenhet, mitt hem.
Inte för att jag kommer bo någon annanstans. Trivs superbra hos både karl och mor och far.
Det ska samtidigt bli asskönt att få det gjort.
Sen kan jag bara mysa på och koncenterar mig på annat kul. jag vill ha mycket kul! och känner att jag har mycket kul framför mig. Nu kan jag ge mig själv ett lite break från tvätt, disk, matlagning (inte helt såklart! men iaf lite) och annat sånt. bara ägna mig åt mig och människor jag vill ägna mig åt ;)

Jag var så trött idag på praktiken att jag trodde jag skulle somna sittandes :P
Men det gick bra, jag trivs väldigt bra. All personal och alla barn är väldigt trevliga. Känns som ett riktigt arbete.
Känns bra att känna att det kommer bli kul att bli klar försskollärare och börja jobba.
Alla vill ju trivas med deras framtida yrkesval. Det gör jag!

Håll tummarna för mig ihelgen.
I might need it


På återseende!

Kommentarer
Postat av: Jenny W

Kul att läsa om dina tankar.. nog för att det mesta inte var någon nyhet för mig med tanke på att vi umgåtts väldigt frekvent de senaste 3 veckorna.. nu är adressen lagd under favoriter... lycka till med flytten.. syns på måndag!

2009-10-24 @ 01:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0