.

Sitter i soffan bakåt lutad och dricker litervis med gott te.
Sitter och redigerar lite bilder.
Vi har köpt massa ramar som nu ska pryda vårt nya hem.
Sanslöst skönt när vår säng och soffa kommer.
Går inte att längta tillräckligt.

Min första eftermiddag innehöll faktiskt lite självdisciplin.
Har läst en artikel på min första kväll som student igen.
Applåderar nog mig själv för den.

Inatt jag ska sova i mitt gamla flickrum.
Där står en liten säng i ett hörn.
Allt annat är hemma i vår nya lägenhet.
Kan bli en av de sista nätterna i flickrummet.
Som tjugofyra åring känns det bra att det är så.
Ser fram emot att återta min frihet.

Vuxenpoäng here I come.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0