Onsdag

Jag vaknade nog inte i morse.
Kände mig överkörd större delen av morgonen.
Men det var på eftermiddagen det blev jobbigt.

Solen kom och jag började gäspa.
Jag gäspade gäspade och gäspade.
Ett tag trodde jag att käken kanske skulle gå av.
Gästerna såg nog magsäcken på mig allihop.
Normalt sett skulle jag kunna hejda mig från att gäspa framför en gäst.
Idag var ett grovt undantag. Ju fler gäspar jag kastade ur mig ju svårare blev det att sluta.
Jag är lite orolig att detta kommer bli ett tix.
Lova därför att tala om det till mig om det skulle märka att denna fruktansvärda fundering blir sanning.


Tisdagen var min lediga dag. Jag fick ingen sol precis som väntat. Jag träffade min kära syster, fika med Frida, Camilla och Lillith och gjorde mig några fynd.
Igår övade jag även upp mina absolut bästa pensionärs kunskaper tillsammans med min ständiga och älskade följeslagare Andreas.
Följande gjorde vi:
- Cykla till en affär för att kolla öppettiderna på dörren. (många pensionärspoäng för den insatsen)
- For vi på sossarnas grillfest i stadsparken. (mor var med arrangör av något slag, men många pensionärspoäng ändå, särskilt med tanke på medelåldern på tillställningen)
- Åt gratis fika med andra pensionärer (detta kan ju vara pensionären i sitt esse. kan inte vara annat en mega mycket pensionärspoäng)
- Var med på en tipsrunda (enligt mig rätt pensionärslikt?)
- Skrapade ett tiotal femman lotter. (fick kramp i handen och där kom pensionärspoängen in!)
- Bakade scones och drack te. (jag är nog en pensionär?)
Nu ska jag som den pensinär jag är ta en powernap.
Sen ska jag nog faktiskt ta en löpprunda innan vi lagar middag och sen glor på fotbollen.
Ciao!


Kommentarer
Postat av: Sara

Hahaha, sötnos, det är inne att vara pensionär! Vi kan gäspa i kapp, är så trött på mina böcker, vill också leka pensionär med dig :)

2010-08-11 @ 16:00:11
Postat av: Elin

Du är en sann vän Sara ;) jag leker gärna pensionär med dig vilken dag som helst. Sanna vänner säger att man är inne trots att man inte är det :D



Hoppas pluggandet går bra!

2010-08-11 @ 16:02:28
URL: http://detarelins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0