Sammanfattning av året som gått!

Nu innan nyårsafton tycker jag det hade passat med en liten sammanfattning av året som gått.

Så vad har detta 2010 bjudit på? Vad blev det för år?

Första morgonen på året vaknade jag bakis i en stuga i Hagaviken och såg brasan genom dörren. Det var en bra start..

Efter nyår började resfebern komma på riktigt.. resan till Nya Zealand började närma sig. Så smällde det i slutat av januari, den 28 för att vara exakt. Jag och Ante bar iväg varsin storryggsäck och gav oss iväg på äventyr.

Februari månad spenderade vi med att upptäcka det vackra landet Nya Zealand. Vi åkte en del buss, såg det finaste vyerna någonsin i livet och testade diverse häftiga adrenalinkickat. Häftigaste var skydiven i mitten av februari. Efter februari for vi vidare, vi landade i början av mars i Hanoi, Vietnam. Resten av månaden spenderade vi i Vietnam, rest från norra till södra. Det var häftigt. Vietnam visade ett brett spektrum av färger. Vi åt god mat, solade, såg spännande kultur och var i stora städer.

Sen kom april och vi tog oss med båt längst Mekong floden till Kambodja, i början av mars tog vi tag i att upptäcka mäktiga Angkor Wat. Det var häftigt. Vi var verkligen tagna av all kultur och historia som vi hann med under våra två och en halv vecka i landet, sen blev det sol, bad och öluft genom Thailand. Koh för hela slanten!

I slutet av maj kom vi brunbrända, tatuerade och fattiga hem till en somrigt Sverige.

Sommaren började och slutade på samma sätt. Med jobb jobb jobb och det behövdes.

Spenderade sommaren på Golf restaurangen, i Rutvik. Det var fint väder, men alltid regn när jag var ledig. Hann inte med särskilt många strandbesök men med tanke på att vinter var mest en massa sol så kanske det inte gjorde något. Jag och Ante började söka lägenheter. I Augusti började universitetet som vanligt.. Jag uppskattade att börja plugg men samtidigt var det läskigt efter all ledighet och sen allt jobb. Skolan drog igång i vanlig takt. Men vi visste alla att ett examensjobb låg och lurade i framtiden. 23 augusti fick vi vår lägenhet och steget i att bli sambos var taget. Vi tapetserade och fixade på. Några veckor senare började vi sova i vår nya lya när vi fått soffa och säng. Hösten blev ett dop race utan dess like. Tre dop blev det av. Vi hade även inflyttningsfest, jag klippte av mitt långa hår som efter alla resor..

I september grät jag en helkväll, det var valdagen det och mer vill jag inte säga om det. 1 oktober firade vi ett och ett halvt år. Det firade vi med att glömma bort dagen, det får bli skärpning till två årsdagen.

Under slutet av oktober hade jag och Tina vår sista praktik innan vi tar examen som förskollärare. Det blev fem bra veckor, vi hann göra mycket. Ormen föddes och vi skaffade oss lite interna skämt. Efter det drog allvaret igång, C-uppsatsskrivandet var igång!

Den 15 november hade jag min första arbetsdag i kommunen som förskollärare, fast då som vikarie såklart! Slutet av året blev ägnades till stor del på hyllan tillsammans med studiekamraten Tina!

Nu är det snart nyår igen.. Ska bli spännande att se vad år 2011 har att bjuda på!

Några övriga highlights från årets som gått bildmässigt:



Nu blickar jag framåt och hoppas på ett ännu mer spektakulärt och underbart år!


 

 


Kommentarer
Postat av: Tina

underbart

2010-12-31 @ 00:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0