6 Januari

idag är det onsdag och 22 dagar kvar :D

jag var ut i kylan igår och tog en första promenad sedan gud vet när.. det är sannerligen inget perfekt väder att promenera i, man undrar just hur människor orkade med vintern innan man hade bra med värme och så i husen här uppe i vårt vackra norrland. jag fryser ju jämt och ständigt även om jag är van med vinter från det jag var liten blir man ändå en smula förvånad varje gång ;) är det verkligen såhär mörkt och kallt?
jag trivs bäst inne.
men jag trivs! jag tror jag kommer vara extra tacksam över vintern, snön och kylan när jag varit borta ett tag. då kommer man tycka det låter ju att åka pulka och göra snögubbar. synd att man måste bort för att förstå sånt!

ni ska få skåda något underbart sött och rart. Ebba, familjens Hedberg äldsta pudel är en mycket karesmatisk honhund. just nu så har hon fullt upp där hemma med att ta hand om och mysa med sin minsting.
Ebba är nämligen skendräktig. jag trodde inte att det var sant först när dom sa det att det säkert var på skoj, men jag har sett det med egna ögon hon är verkligen helt inne i att den lilla lila kaninen är en bebis, hennes bebis som behöver omsorg och kärlek. när jag lånade kaninen av henne så blev ledsen och började gråta och vinka med tassen mot mig i hopp om att få tillbaks den lille..
kärlek är helt klart något universiellt och viktigt..





14.23


Jag har fått en ny mobil av mina älskade föräldrar.. mycket schysst! Min är ju som bekant en smula trasig sedan ett tag tillbaks när jag la den i en vattenpöl som på något mysigt vis letat sig upp på mitt nattduksbord. moorrr..
Så nu när ni ringer och smsar svara jag med en sådan..


Hoppas på att det kommer vara en hit.. jag har iaf musik med mig till när jag ska ligga tre månader på stranden ;)
Snart dags att jobba på Waldorf och tjäna lite fickpengar till resan. Ciaoo!

Kommentarer
Postat av: Orri

Hahaha, det är lustigt det där med skendräktighet. Jag och Daniel passar ju Laisa på Bergnäset till på fredag och hon är också skendräktig :D Något mindre lustigt är att något är fel m värmen så jag sitter och pluggar i min fjällräven jacka och i morse fick jag duscha i is vatten, sakta men säkert börjar mina läppar bli mindre blåa ;D

2010-01-06 @ 12:35:57
Postat av: Elin

Hihihi det är så hemskt gulligt man blir alldeles rörd när hon bär runt på sin kanin helt försiktigt.. tur att man inte själv blir det ;) hade varit besvärligt..



Neej men vilken olycka! :( det är ju kallt nog som det är.. imorgon har dom lovat typ minus trettio hoppas ni har värme då.. pusss

2010-01-06 @ 14:17:37
URL: http://detarelins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0