Säg som Gunde!



Jag har funderat.. och detta har jag kommit fram till.
Upplevelser kan bli till bra erfarenheter.
Erfarenheter som gör dig klokare eller bara lyckligare.
(olyckligare skiter vi i!)

Vi har ju som bekant rest i Asien en del på senaste.
(ursäktar tjatandet om detta faktum)
Överallt i Asien har människor en härlig mentalitet.
Man kan tro att Gunde Svan egentligen är Vietnames eller Khmer.
Inte pga av hårfärger eller något sånt.
Pga: "Ingenting är omöjligt!"

Människorna vi såg i Asien hade på många sätt fler "problem" än vi.
Åtminstone rent praktiska problem som rent vatten, pengar och stabila sociala förhållande i samhället.
Men dom har något som vi saknar. (enligt mig utifrån det jag vet nu iaf)
Jag menar nämligen att vi saknar denna "Ingenting är omöjligt"-anda i vårt vardagliga liv.
Jag sa nyss till min pojkvän att jag inte kan cykla till porsön ikväll det är kallt.
Varma kläder hade ju kunnat lösa detta. Sen kom jag på att jag inte riktigt hittar.
Det är knappast troligt eftersom att det inte finns många vägar att köra fel på samt att jag är uppväxt i stan.
Men jag har helt enkelt inte nog med Ingenting är omöjligt i mig.
En karta hade ju kunnat lösa hitte problemet t.ex.

I Vietnam och Kambodja såg vi överallt lösningar på problem som jag utan tvekan hade sagt
var HELT OMÖJLIGA.
Saker dom gör som jag inte trodde var möjligt:
- Cykla med tre hundra korgar (Se bild ovan!)
- Cykla en familj på en cykel (jag kan inte ens skjuts en på min suck)
- Fylla 40 personer i en minibuss (jag inser traffikfaran, tack)

Detta är endaste det saker jag noterat på fordonsfronten.
Denna fantastiska anda gäller även på många andra sätt.
Jag är imponerad.
Jag är helt stum av beundran.
Jag vill vara mer som dom som tänker..

INGENTING ÄR OMÖJLIGT.

Till sist..
Till min älskling ♥


http://www.youtube.com/watch?v=u57d4_b_YgI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0