dags for dyk!

Igar firade vi var ett ars dag har pa Koh Tao!
Dagen bjod pa stralande vader sa vi spelade med vara strandracket, tog en promenad och utforskade resten av stranden och satt och battrade pa brannan i vattnet som ar himla langgrunt har!
Pa eftermiddagen vid fem borjade Ante sin dykkurs.
Forsta passet var teori, hemlaxa och hela kalaset!
Sjalv sag jag pa tv och fasades over alla hemskheter pa nyheterna samt tog mig en valfortjant vila (?) ;)

Vid halv nio var dags for middag.
Vi at pa en mysigt litet stalle.
Sviiin bra mat faktiskt.
Precis som vilken restaurang hemma som man skulle bli positivt overraskad av!
Jag at lax inrullad i parmaskinka med basiliska aioli.
Ante at kyckling med parma och blue cheese.
Vi funnade oss aven lite vin och efterratt!
Sen gick vi ner till stranden och tog en lite drink och spenderade aven var andra kvall har pa Koh Tao
i en skon sackosack pa stranden. Aven ikvall gick det aska i horisonten.
Det ar riktigt mysigt.

Idag har Ante heldag pa dykkursen sa sjalv far jag ova pa min ensamhets stekning pa stranden.
Tyvarr lite mulet idag. Ska nog leta upp en schysst plats att sjunka in i min nya bok pa!
Ante har forst teori, sen lunch och sen blir att ova med utrustning i grunt vatten om jag fattat det ratt.
Vilket jag tror jag har!

Nu dags att bege sig mot stranden.
Lev och ma!
Fridens liljor
Elin


Kommentarer
Postat av: mamma A-L

lycka till på dykningen Ante!

I dag blir det att gå 1 majtåget i ett ruggigt, kyligt och regnigt Luleå. Trist att inte vädret är bätre! Men det är bara att klä sig.

Kram från mamma!

2010-05-01 @ 07:43:31
Postat av: mamma,Monkan

Vilket fantastiskt liv,det blir konstigt att leva vardagsliv i Luleå.Ni har fått husets mysigaste rum numera.På övervåningen,dubbelsäng,TV,det blev fint som tusan.Jag jobbar idag,så det blir inge tåg för mig.Heja Anna-Lena att du går och demonstrerar.Kramar till er.

2010-05-01 @ 11:35:29
Postat av: Elin

Ah det ska bli sa trevligt att komma till en sang hemma och mysa med er!

Vi saknar vara mammor och ovriga familjemedlemmar.

Va gulliga ni ar som fixat oss ett rum Monkan ska bli spannande att se :D Sarskilt hur ni fatt det med nya tapeter och hur Jenny har det i kallaren!

Vad hade vi gjort utan er. Kram

2010-05-03 @ 12:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0