Framme pa Koh Lanta!

Igar blev en beach dag!
Pressa pressa pressa :D
Vi blir dock inte sa mycket brunare kanns det som.
Kanske natt nagot typ av max stadige.

Igar kvall nar vi atit middag och hade lagt oss efter lite kortspel och te sag vi en BAMSE spindel i badrummet.
Ante tog tag i operation-doda-spindel!
Den var riktigt saftigt faktiskt.. Som en barn hand. Usch!
Jag skulle springa ut och ta en flipflop som vapen och fick mig en overraskning.
En liten nos tog pa min hand nar jag stack ut handen i morkret for att ta skon.
Trott som jag var och eftersom det var morkt trodde jag att det var en varg eller nagon annat vilt.
Hehe sa jag blev lite stel i kroppen!
Men det var en hund en himla sot ung hund. Valdigt lik en schafer.
Det flesta hundar har i Asien har ju lite allt mojligt i sig.
Ser inte alltid ut som renrasiga vovvar.
Man vill ha dem allihop for dom ar smartsamt soota ♥

Any how! Det visade sig vara den sotaste...
Har tankt pa den hela dagen.
Den lille grat nar jag stangde dorren.
Ville sa himla garna komma in i var bungalow och AC.
Det var aska ute sa den var radd och sankte svansen och kollade oroligt kring sig.
Vi satt ute med den ett tag. Den var sa go och la huvudet pa axeln nar man klia den.
Vi gav den vatten och la ner en madrass fran soffan till den.
Pa morgonen horde vi ett skall pa bron.
Den vantade pa oss dar ute..

Nar vi sedan tog var minibuss efter 06.30 hade den suttit med oss och vantat.
Den blev sa besviken nar den inte fick folja med in i den turistpackade minibussen.
Vi blev adopterade som foraldrar for en natt.

Jisses! just nu askar det som bara den!
Smallen fick mig nastan att kissa i brallan.

Vi lamnade Koh Samui idag pa morgonen. Upp 06.00! Jisses det kandes ;)
Vi tankte att 30 mil och tva farjor hur jobbigt kan det bli..
Idag har varit en tuff dag!
Det ar mycket mer oeffektivt har i Thailand an i Vietnam och Kambodja.
Vi skrattar lite at att vi tyckte det var tjorvigt dar.
Det har da knappast blivit battre..

En buss som skulle ta oss pa farjan, sen express bat.
Hmm.. En buss antar man ar samma buss hela tiden.
Vi har akte minst 8 olika idag.
En del tog oss bara fem minuter innan vi var tvungen att dra alla vara vaskor och byta.
Farjan var dessutom allt annat an express ;)
MEN det var sista dagen med heldagsresa, yes yes yes!

Val framme pa Koh Lanta vet vi inte riktigt vad vi ska tanka..
Vi ar pa langst en backpacker strand.
Billigt boende alltsa.
Men det ar ratt dott pa det tva resorten har aven om det ar fina.
Inte manga restauranger eller stallen att hanga pa.
Stranden ser typ ut som hemma.
Morkblatt vatten och brun beige strand.
Vi ska nog forsoka hitta vart paradis imorgon.

Hoppas ni har det bra!
kramar
Elin och Andreas

Kommentarer
Postat av: mamma A-L

......det kallar jag spindel! Gillar inte spindlar...har det gått i arv.. ?

Men det är väl bra att få vara hjälte Ante!

Du kan inte ana hur mycket vi spindel-rädda beundrar spindeldödare!Eller åtminstone spindelutbärare!

Kram !

2010-05-11 @ 20:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0