going red!

Jag hade gärna varit på sergels torg idag och stått upp för ett öppet samhälle.
Tänk om jag hade varit nyligen invandrad till Sverige, hur skulle det kännas att det satt någon i riksdagen som var emot mig. Det är ju inte en lek och jag tror inte att Sverige demokraterna behöver få någon makt.
Men då krävs det att vi verkligen tar avstånd från dem och jag hoppas alla partier tar ansvar.

Jag har då lovat mig själv att aldrig vara tyst om någon säger något rasistiskt.
Igår kväll blev jag medlem i Socialdemokraterna.
Det är faktiskt coolt att vara aktiv och jag tycker fler ska vara det, även om det inte är med mitt parti!
Idag anmälde jag mig till S-kvinnorna. Vi får se vart detta leder. Kanske bara blir stödmedlem eller så är det jättekul och då kanske det blir mer..

Jag längtar tillbaks till i förrgår.
Jag mådde som allmänt bättre då.

Idag har jag och Tina suttit i skolan och varit hurtiga.
Vi har dessutom varit på StiL och hurtat på :D
Duktiga vi är!


L Ä N G E   L E V E   M Å N G F A L D E N!

Fridens liljor.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0