It's true

It's so true.
Jag börjar bli höstlat.
Höstkär och höstmysig.
Men det som framförallt visar att det är höst.
Är att träden börjar bli hösttrista.
Eller höstfina, vem är jag att bestämma egentligen? ;)

 

Idag såg jag något som fick mig att tänka efter.
När jag cyklade till universitetet såg jag en långhårig person som sprang med en barnvagn.
En mamma som springer, så hurtigt tänkte jag!
När jag kom närmare såg jag något så ovanligt som en man med überlåångt hår, i supertajta träningsbrallor och med ett tajt inne springandes barfota, trots att det var 15 grader.
Goo honom säger jag bara, hurtig kille alltså. Jag ska försöka sluta ta för givet innan jag vet.
Och försöka att inte känna mig en smula dömande bara för att han sprang barfota.
Visst reflekterade jag ett tag över hur ont det gör och hur kallt det är.
Men gudars, är han mogen att vara far är han nog mogen att fundera ut det också ;)

 


Kommentarer
Postat av: Emma

Springandes barfota? oh herre jisses, det var en smula annorlunda..haha

2010-09-09 @ 19:02:02
URL: http://emmawikberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0