Seventh heaven

 

Godmorgon!

Det är mycket sällan om aldrig som jag bloggar såhär tidigt.
Börjar skolan först klockan ett idag. Men tack vare någon för mig oklar anledning lyckades jag ta mig upp redan vid sju tiden i morse. Jag måste haft gud med mig på min sida, eller var det mamma som jag trodde på ;)

Tjaa, varken gud eller mamma syns till när jag kollar mig runt. En tapetserare däremot jobbar flitigt på ute i min hall. Han kom just vid sju och var en av anledningarna till min hurtiga uppstigning.
Jag vaknade vid sju och tänkte "något är fel" och Andreas låg bredvid mig. Min första spontana reaktion blir att föra min hand till hans panna och kolla om han har feber. (Andreas har inte haft feber en enda gång sen jag träffade honom) När jag konstaterat att han inte hade feber föll min uppmärksamhet på vad som egentligen var fel..

En snubbe ringer på dörren kl. sju. En dörr som jag sällan hört ringa.
Allt går upp för mig och jag petar på Andreas och säger "du måste kliva upp det plingar på dörren".
Helt plötsligt försvinner denna moderliga snälla sida inom mig och jag avkräver hans uppstigning.

Jag kommer sannerligen bli en bra mamma.

PS.

Höll på att glömma! Visst gjorde lilla syster fina flättor på mig igår?
(Som jag självklart förstörde i sömnen, lyckat Elin!)

 


Kommentarer
Postat av: Tina

Fint! Då kan vi satsa på lockar imorgon!

2010-09-16 @ 10:16:37
Postat av: mamma!

Var glad du att jag inte är i ditt sovrum klockan 07.00 på morgonen! Då är det bättre med gud... : ), men jag tror och andra sidan det räcker med Ante! Med eller utan feber!

2010-09-16 @ 20:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0