Dag 03 – Mina föräldrar

(Aldrig har någon läsare varit så sugen på ett nytt blogginlägg som nu ska ni veta! ;) ojoj!)

Mina föräldrar - jaa som de flesta barn är jag ett resultat av att två stycken träffade, en kvinna och en man som gjorde "det där" någon gång för cirka 25 års sedan. (är väl medveten om att detta bara är normen för hur barn blir till, finns andra alternativ. men medge att detta är det vanligaste.)

jag trodde stenhårt att detta var hur det gick till:
mamma och pappa ligger i sin säng.
då skickar pappa något till mamma.
som springer under täcket, in under mamma täcke
och samtidigt låter: pirr pirr pirr.
pang! så blev jag till ;D

sen så sa det pang! och vattnet gick någon gång nio månader efter pirr pirr pirr och jag kom ut!




Så vilka är mina föräldrar? dom är bäst, som de flesta skulle säga om sina föräldrar. mina är också det.
dom bryr sig, tar hand om en, tycker alltid om en och finns där när det är besvärligt och även mindre besvärligt.
dom sköter sitt jobb kan man säga.

mamma - annalena är blond som jag, förskollärare som jag och pratar mycket som jag. pappa - roland är företagsam som jag (hoppas jag) och envis som jag och sen är han massa sånt som vi tjejer i familjen inte är och det är bra för han tar hand om oss och vårar prylar som vi inte kan ta hand om själva. han är alltså: teknisk och kunnig. det bästa med föräldrar är att dom älskar sina barn jämt och ständigt! och det måste jag medge att det är väldigt ömsesidigt från min sida ;) jag älskar mina föräldrar jämt och ständigt.

nog om detta. har en frukost att laga!



Kommentarer
Postat av: Sara

Åå, lill Skurt, så söt! Det måste ha varit inne med kort pannlugg för det fanns fler som hade det ;)

2011-02-18 @ 10:43:43
Postat av: Elin

skojar du ;) jag tror det var mer ett måste än en trend ;D

2011-02-18 @ 11:58:18
URL: http://detarelins.blogg.se/
Postat av: åsa

så söt du var. men nästan lite olik dig =)inte för att du inte är söt nu, men jaa. haha. what ever.

2011-02-20 @ 13:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0