23 november

imorgon kan vi säga att det är en månad kvar till jul. detta tog jag och min käraste emmis fasta på och slog till med en eftermiddag/kväll fullspäckad av juliga aktiviteter. vi sprang till coop och tillbaks (mer eller mindre iaf) och handlade julskum, pepparkaksdeg, glögg och annat juligt som vi behövde. sen hade vi ett maraton av julförberedelser. vi gjorde risgrynsgröt och åt med skinkmackor. sen bakade vi pepparkakor och fixade schysst kristyr ;) givetvis med julmusik i bakgrunden och tända ljus. sen drack vi glögg och såg bonde söker fru. var så nervös att jag knappt kunde sitta still. nu är jag hemma och har tagit min årliga juldusch. nu ska jag bara bjuda er på mina instagram bilder och hoppas ni blir lika julinspirerade som vi.









när jag promenerade hem slog jag på winnerbäck i öronen och blev som förälskad på nytt, förlåt att jag någonsin övergav dig även om det bara handlade om ett litet tag. nu är vi nog ihop igen och jag studsade hem och sjöng högt. så för er som bor på skurholmen/kronan, det går en galning lös!


Hennes gröna ögon gör mig matt
hon säger: "ta aldrig nånting för givet"
och vi pratar om vart vi ska just inatt
men jag antar att vi menar hela livet



Kommentarer
Postat av: lisa

åh så fint! helt sjukt att det är första advent nu faktiskt :)

2011-11-23 @ 22:45:13
Postat av: Zarah-Lou

Oj, du är verkligen julinspirerad! Jag är inte det för fem öre.. ännu.. ;)

2011-11-23 @ 23:00:42
URL: http://blogg.zarah-lou.se/
Postat av: Julia - inredning o sött

Ja, Elin, hur kunde du överge Lasse =) Fast det var längesen jag tog mig tid att lyssna själv på honom.. men nynnar ofta på hans låtar ändå. :-)



"så skört och vasst som skaren.."

2011-11-23 @ 23:30:53
URL: http://juliasinspiration.blogg.se/
Postat av: åsa

håller med lisa... men inte med dig. julen börjar väl på söndag inte om en månad, då slutar den ju :)

2011-11-24 @ 10:04:36
URL: http://asawaara.blogg.se/
Postat av: Elin

börjar slutar, slutar börjar.. ;) åsa du hänger upp dig i detaljer! med brist på snö måste man öka på vinterkänslorna på andra sätt helt enkelt.

2011-11-24 @ 11:30:57
URL: http://detarelins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0