4 januari

idag var åter en dag som började utan några sms från vikarieförmedlingen. den 9e börjar jag mitt långvik och verkar bli en till ledig vecka fram tills dess. såklart är det väl skönt med ledighet men nu börjar jag känna att jag varit ledig längre än plånboken kan orka med. jag sov till tolv idag. sen började dagen bra, fick ett paket i brevlådan men coldplays senaste album som jag håller på att lyssna in mig på nu. det kändes lite heligt och underbart. jag har längtat att få lyssna på de nya låtarna som inte funnits att lyssna på på spotify! äntligen här och i min cdspelare. och ni som känner mig väl vet att jag bara lyssnar på coldplay i min cdspelare ;) och gjort sedan min första skiva med dom. lite galen eller bara nöjd? det kan man fråga sig...

tog tag i dagen lite sent men har fått desto mer gjort. jag har varit till byn och fått hjälp av min pappa med diverse. vi har lagat min ena köksstol så nu är min älskade 50-tals bord med stolar äntligen användbara igen. kändes så skönt att det gick bra har varit lite stressad över det. sen började jag måla om en pall. hittade en annan pall som eventuellt ska fixas upp. och så hittade jag en gammal spegel som min mamma fick av sin mormor när hon var nio. jag fick den när jag var liten. hade den länge i mitt rum, men blev väl less efter några år. nu är det åter i min ägo och i mitt sovrum, återfunnen kärlek mellan oss två.. hittade även en gammal lampskärm, eller egentligen bara självaste skelettet i lampskärmen som jag tänkte klä med något och göra en ny lampa av. det blir ett senare projekt. men jag har redan tusen idéer. återkommer med resultatet om det blir något.. nu ska ni få se min spegel :D






har hoppat runt i denna vackra oufit idag. pappsen brallor, stor t-shirt och vinterns senaste skor ;)
nu tänkte jag baka sockerkaka! hej tant!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0