11 maj

idag har jag varit på min sista kbt träff med min terapeut. oj nu blev vi visst personliga värre. jag övervägde ett tag om det är något att skriva i ens blogg, jag menar vem som helst kan praktiskt taget läsa. men sen insåg jag att viljan att normalisera något som är tabu är viktigare än lite privatliv, jag menar privatlivet förlorade jag ungefär i samma minut som jag öppnade facebook tidigare. anyhow. är stolt över mig själv och nöjd när jag inser hur samtal kan få en människa att må bättre. jag går vidare med nya verktyg, nya livsregler och ny energi.

till det mer opersonliga då. jaa, det är helg. det är knappast personligt det har alla. vare sig man jobbar eller sitter med tenta är det faktiskt helg. min helg spenderas med en fredag i vilans tecken. var just på en lång promenad som mer än något annat kan liknas vid att gå i sömnen. nu inväntar jag jens och en kopp te. frågan är om jag kommer hålla mig vaken tills dess. imorgon blir det löpning och matlagning som står på schemat. en bra lördag.
men det viktigaste just nu, att så småning om, lite extra tidigt, gå och lägg mig, helt utan alarm.

för det är jag värd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0