20 maj

det här har varit en alldeles förträffligt bra helg. jag kan inte ens ihåg allt roligt jag har gjort. men en sak är lite extra speciell, inte för att den överträffar det övriga händelserna men för att det är en sån där "första-gång" som man minns resten av sommaren. nämligen, grillpremiären hemma i byn. jag, syster och levi lyxade på och hade grillpremiär när föräldrarna lyxar på uppe i stugan. allt var gott, men godast var nog osten. jag gillar inte varm ost jag gillar grillad ost och den här var inget undantag.



idag har jag varit på kalas hos Ida och Ellen. det slog mig hur spännande livet är. små förändringar i livet gör att det händer så mycket nytt, till synes som en ren slump ibland. jag tänker tillbaks på hur jag stundtals tyckte golfen var ett piss ställe. när jag ser tillbaks på det har jag dels lärt mig ruskigt mycket men framför allt fått nya vänner som jag aldrig haft om jag inte hade slitigt rumpan av mig där någon gång då och då. Ida sa något klokt idag. att man alltid ser tillbaks på det som var förut och tänker "då var jag lycklig och allt var bra" och så är jag också. Australien, då var jag lycklig och glad jämt. tänk på universitetstiden då var jag alltid lycklig och glad, i Asien, på somrarna när jag var lite här och där. jag ger mig själv utmaning att resten av sommaren tänka: tänk vad lycklig och glad jag är, NU.



Kommentarer
Postat av: Julia

Vilken bra tanke! Kul att minnas bra stunder men viktigt att uppskatta de bra sakerna som pågår här och nu :-)

2012-05-20 @ 20:42:09
URL: http://juliasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0