30 december 2009

Imorgon är sista dagen av detta år! 2009 blir sedan ett minne blott och framför oss har vi 2010.
Jag har funderat lite på nyårslöften för 2010. Jag vet att jag sällan håller dem men det är alltid värt ett försök.
So shooot.
1. Jag SKA ta tag i träningen när jag kommer hem igen från resan.
2. Jag ska klaga mindre/Jag ska vara mer tacksam.
3. Jag ska bli av med minst ett beroende innan året är slut.


Låt oss gå igenom lite året som gått..
Under året som varit har det skett en del förändring, jag är glad nu när jag står på andra sidan och ser vad förändringar kan göra och hur bra allt blev. Jag är normalt lite skraj för förändringar men i år måste jag säga att jag har blivit bättre på det. Jag tänker på flytten min, även om jag saknar min frihet så för förändringar med sig något bra. I november flyttade jag från trygga lya men redan under våren startades processen. Under sommaren förändrades mer jag bytte jobb, vilket var något som fick mig att bli skraj. Det gick bra jag fick jobba massor och nu har jag råd att åka och resa. Förändringar visade sig återigen faktiskt vara givande på många sätt.
2009 blev året när jag närmade mig Ingen minns en fegis citatet lite genom handling.
2009 blev dessutom det år då jag började ta tag i mina problem, jag gick till läkaren med min mage och tog obekvämma beslut som att flytta och skära ner sin budget och dessa beslut är dem som bland annat kommer göra 2010 till ett underbart år.
Jag vågade, jag vann.

När jag ser tillbaks på året som gått tänker jag på en del händelser utanför mitt eget liv som känns extra minnesvärda. Jag minns alla skriverier i tidningarna om alla dessa hemska våldsbrott som aldrig kommer glömmas, men oftast kändes det som att vi fick veta alldeles för mycket och jag ifrågasätter hur media gottar sig personers tragedier. Vi kommer nog minnas att Barak Obama fick fredspris och att han dessutom genomförde en sjukvårdsreform. (applåder från min sida) Mer saker att minnas är ju självklart att SAAB mest troligen går i graven (trots att min familj solo har inhandlat fyra under vår livstid som vi faktiskt har ju just! hehe) och att vi pratade mer om finanskris än klimatkris. Jag kommer även minnas att vi pratade mycket om Anna Anka och jag såg idol för första gången alltså en säsong (sen jag vet.) Något som vi verkligen fick både läsa och prata om enormt mycket var den SVININFLUENSAN. Jag tycker vi lämnar den i 2009 och skriver om annat. För så farligt blev det väl inte ändå? och jag hade ju den mest troligen.. (trots vaccin) Något vi också läste om och pratade om är ju M.Jacksons död och allt i kring det. tänk så mycket som hände detta år..

Jag kommer även minnas alla vänners sällskap, lovely lovely people. Starka och självständiga damer som jag är stolt att ha som vänner! SOM JAG ÄLSKAR!  

Jag kommer mest av allt minnas 2009 som året då jag lärde känna en av världens mest underbaraste och vackraste människa som finns, inside and out.
Jag älskar dig Andreas! Det absolut flesta minnen från året är våra.
Sommar, sol, coldplay och du vid min sida. Sen höstmörker och vintermys med dig. 
Jag vet att 2010 kommer bli ett bra år och jag skulle inte hellre spendera det första 4 månaderna med någon annan. Let's goo!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0